söndag 3 juni 2012

Plopp, regn och konsult-ångest

Regnet strilar ned, Maken försöker få sonen att sova middag och jag ser fram mot min söndagslyx: nya Plopp geléhallon, som ska intas tillsammans med en capuccino efter lunch. Kan ju bara vara livsfarligt gott.
Ja den är Instagrammad. So what? Det ser ju snyggare ut...


Har ambitionen att ta mig ut och springa om det blir uppehåll under eftermiddagen. Får se hur det går. Just nu känns det väldigt avlägset... Något som inte är lika avlägset är min examination imorgon till OBM-konsult. Ångest? Javisst. Jag kommer hålla en kortare presentation och bli bedömd. Jag AVSKYR att bli bedömd. Det är som upplagt för att jag ska börja rodna, stamma, komma av mig, glömma viktiga poänger m.m. Ont i magen när jag tänker på det... Och vad sjutton ska jag ta på mig? Mina kläder är min rustning så det är väldigt viktigt att det är snyggt, propert och abslout inte obekvämt. Jag får prova runt lite ikväll. Vad ska jag ta.... Den röda kavajen från Zara, eller nya tröjan från Karen Millen med zebra tryck. Eller svart kostym. Det kanske är för mycket...

Eller så kör jag på gårdagens outfit:


En gammal favorit från Fred Perry, svart linne från MQ och jeans Levi´s curved fit.




Försökte få till lite slarviga lockar med tången, men jag vet inte. Slarvigt iallafall...






Hoppas du har en skön söndag. Här ska softas och förnekas att det är söndag till sista minuten.
That´s how I roll(varför låter allt så mycket coolare på engelska?)

//Gemma

Om man vill rösta på min blogg kan man göra det här: bara 1 klick!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar