torsdag 31 maj 2012

Instagram, tjuvar och fusk

Jag är en sån där person som är tudelad. Jag står med ena foten i en 10cm turkos mockasandal, gnistrande diamanter, champagne och dyra-väskor träsket(måste lägga upp bilder på mina mest underbara väskor någon dag framöver). Den andra foten står i gympadojjor, snabbmakaroner, färdiga köttbullar, alldeles för mycket choklad med en snorig 2-åring i handen. Måste man välja? Jag är ju kontorsmänniskan med kavajen till vardags och gillar verkligen att klä upp mig(ut mig) till fancy-fanny på fest. Men när jag kommer hem, då är det: mysbyxa, soff-häng och osunda chokladvanor. Som hålls i schack av ständigt dietande. Det är liksom jag. I. Ett. Nötskal.

Okej, jag måste ju erkänna att jag blivit lurad igen. Jag gick med i Instagram-sekten på samma sätt som jag hamnade på Fejjan, Nespresso och SATS. Någon händig människa tog över och plötsligt satt jag där med kaffemaskinen med svindyra kapslar, träningskort som jag nyttjar 1 gg/vecka i bästa fall och varannan månad i sämsta fall, status-uppdaterandes på FB och nu senast tok-fotandes för Instagram. Jag går på sånt. Varje gång. Som försvar säger jag att jag spelar inga TV/mobil-spel, jag röker/snusar inte och jag....kommer inte på nåt mer men ni fattar. Så då är det väl okej att vara lite klyschig och göra sånt där? Min grej är att ha väldigt få på Instagram och kunna lägga ut mina dagens outfits, bilder på sonen och maträtter utan att skämmas. Jag VET att ingen av de 5 vännerna där dömer mig. Så ett av mina största nöjen i livet just nu är att fota mina skor och kolla andras skor. Låter så jkla fånigt, men jag GILLAR det. Och vägrar skämmas.

Ballerinas Vagabond, jeans MQ, väska Marc Jacobs(fått lite feedback på att jag MÅSTE skriva vad jag har på mig, så då gör jag väl det då)


Sen kan jag ju inte annat än hålla med Meekatt om vissa delar, det kan ju bli för mycket med vackra barn, fantastiska maträtter och snygg-bilder. Ni bara måste läsa det här inlägget, me love. http://www.meekatt.com/2012/05/bonnabranna-instagram-snuskiga-tanter.html

Meekatt är min inspiration till att börja blogga, tyckte hon skrev så roligt och undrade om jag också skulle kunna göra det. Har en bit kvar jag vågar vara lika brutalt ärlig, men jag kommer kanske dit. Om ett tag. Sen har den här underbara människan också världens roligaste bilder. Läs. Njut. Skratta. Läs den om fredagsmyset, jag tror jag dör! Så sant!!! FB-listan är den bästa nånsin!

Idag åkte jag på en lämning-hämtning på dagis tack vare Makens oerhört viktiga tjänst. Jag hann inte riktigt med mitt eget jobb så jag får sitta lite på söndag också. Tack Försvarsmakten. På väg hemåt med sonen i vagnen passerade vi 4 glada och något överförfriskade manliga studenter. Sonen tittade långt på dem och såg lite oroad ut. Tittade på mig sen och sade rätt högt:" De är suvar mamma". Svårt att hålla sig för skratt. Sonen har en liten duplo-figur hemma som har skärm-mössa och är tjuv. Så det var inte så svårt att förstår kopplingen. Jag försäkrade att de inte var tjuvar. Sen gick de förbi med ölburkar i näven och sonen utbrast: "De dicker!" No shit. Tur att det är ett gäng år innan den dagen kommer.

Det går sådär med mitt dietande, jag tar en paus den här veckan och samlar kraft inför kommande veckor istället. Maken har jour den här veckan så vi har inget vin hemma att mysa till det med, inga goda kakor heller. Men däremot fanns det lite choklad kvar från Vårruset...



Gissa vilken jag valde? En ledtråd, inte citronen....

Som tur är har vi Matkasse den här vecka annars vet jag inte hur det skulle gått med midjemåttet. Idag åt vi makrill med pärlcous-coussallad. Det var gott men jag hur det blir sen under kvällen. Man blir liksom hungrig av nyttig mat. Då ligger det nära tillhands med något gott till kvällstéet. Det ser inte ljust ut för bikinin den här veckan. Men jag kom iallafall ut och sprang en vända. Även fast benen kändes som gelé efter Vårruset...

Jag överväger att bli ännu latare och börja beställa frukost och mellis också. 

Ha en mysig kväll, imorgon är det äntligen fredag!!!

Ps jag vet, jag har ändrat layouten IGEN, men nu ger jag mig för ett tag. Promise!

2 kommentarer:

  1. Jag Har beställt frukost påsen

    SvaraRadera
  2. Sweet. Idag ska jag också beställa, hoppas den är riktigt bra!

    SvaraRadera