fredag 25 maj 2012

Picknick, fusk och sol

Dagens....


  • Värsta: När jag tagit mig ut i sommarvärmen på eftermiddagen, släpat med mig 2-åringen, 3-hjulingen, spade, vatten, kex och jordgubbs-MER. Tagit oss fram till parken, och precis tagit fram allt. då ställer sig sonen och ser sådär koncentrerad ut. Och jag kom på att jag glömt blöjor och skötväska hemma.... 

  • Roligaste: Vi har spenderat förmiddagen i en stor lekpark med skog runtomkring, haft pick-nick(smoothie och leverpastejmacka på polarkaka, mariekex och russin) och klättrat i "berg" och läst sagor. När jag och sonen klättrade runt i skogen fick han för sig att jag skulle stanna. "Du inte föjja me mamman" för att 10 sekunder efteråt ångra sig och utbrista" Du föjja me mamman, barn inte gå själv". Hahahaha. Nä precis.
Bästa smoothie-transporten

Högst upp på berget. Kl 0900 på morgonen..

Shorts-premiär

"Han får inte va me"


  • Bästa: Middag på balkongen. Vi grillade fläskfilé, köttbullar och grönsaker. Alla tre åt sansat och det var riktigt mysigt. Även utan vin. 

  • Osmidigaste: Jag år lunch på balkongen och hets-solade en timme när sonen sov, det blev lätt-yoghurt med musli och banan. Naturligtvis spillde jag  yoghurt direkt ned i bikini-klyftan. Snyggt jobbat. Tur att ingen såg.

  • Skäms-stund: När sonen högljutt förklarade för i princip alla andra små barn att de minsann inte fick vara med. "Mamma, han inte va me." Jag försökte förklara att alla får vara med. Men det köpte han inte. Sedan började han göra prutt-ljud åt alla små barn som vågade sig i närheten. Och avslutade med att springa ifrån mig för att sen komma tillbaka och kasta sand på sin mor. Gör man så? Unge!!! Kan han inte bara vara charmig och snäll. Försöker säga att han ska prova såhär: "säg till barnen kom och titta vad jag kan, sen kan de visa vad de kan" Jättebra. Om han kommer ihåg det. 

  • Tråkigaste: När jag handlade mat och beslutade mig att införskaffa en chokladbit till kvällen. Och glömde chokladen på bandet i kassan... Snyft... jag som inte ens har ett glas vin att se fram mot under kvällen.

  • Fusk: Blev så f*rbannad när jag förstod att jag glömt chokladen att jag gjorde en räd i skafferiet och åt 4 rutor vit choklad, 2 skedar Nutella och en näve chips. Perfekt.

  • Längtan: Åh, jag vill ha semester nu! Jag vill inte tänka på rapporter, lopp eller dagislämningar. Jag vill vara ledig och dricka Rosé. Och sola. Och bara vara.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar