söndag 7 oktober 2012

Tårt***, husmödrar och HIT

Daimtårtan blev det. Stod igårkväll och svor över hur orutinerad jag blivit vad gäller bakning. Det stod 30 minuters arbetstid i receptet. Yeah right. Kanske för husmor men inte för mig. Stod där och hackade, brände nötter, vispade och fluffade. Tog in förstärkning iform av Maken som fick separera ägg från vitor och gav sonen en ny Hand Manny film för att köpa oss lite arbetstid. Jag måste säga att nötmarängen blev oerhört luftig och fin och gräddsmeten såg faktiskt riktigt god ut så nu är det bäst att tårt*** smakar bra idag eftersom det tog hela min lördagskväll i anspråk att tillverka den.

Har man tid och lust kan man hitta receptet här: http://www.recepten.se/recept/dajmtaarta.html

Det här var min farmors parad-desset innan hon blev för virrig och fick flytta in på gruppboende. Vet inte om det blir i klass med hennes direkt men ser det som lite romantiskt att bära fanan vidare. Om det nu blir lyckat alltså. Annars får man bara tacka för alla goda daimtårtor man fått smaka i livet och gå vidare.

Så nu är Maken ute med sonen, städade gjorde vi igår, tårtan är kirrad, kakorna köpta, tvätten är hängd. Nämen dåså, bara att ge sig ut och säkra veckans HIT: High intensive training. Ca 1o minuters intensivpass.

Sen på med snövitklänningen och se glad och husmoderlig ut.

//Gemma

2 kommentarer:

  1. Mums vad smarrigt =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling där du kan vinna mässbiljetter och biobiljetter =)

    SvaraRadera