tisdag 23 oktober 2012

Att blogga eller inte blogga.

Man bör med jämna mellanrum ställa sig frågan varför gör jag just det här. Varför jobbar jag med det jag gör?(Kanske ska byta..?) Är jag ihop med rätt man?(Ska nog inte byta...) Ser mitt liv ut som jag vill eller vad saknas?(Ett körkort....) Varför bloggar jag? Det är en fråga som jag ställer mig i dagarna. Vet inte riktigt om jag hittat svaret hos mig själv än. En del av mig tänker att jag borde lägga mindre tid på den virtuella världen av blogg, Facebook och annat nät-roligt. En annan sida av mig tänker att jag bidrar till samhälssdebatten om hur vardagen ser ut/kan se ut/borde se ut. Genom min blogg ger jag inblick i hur en familj på 3 personer kan fungera. Hur det fungerar för oss. Ibland önskar jag att jag kunnat ta del av sådant i ett tidigare skede i livet. Fått lite inblick i andras liv och inte spenderat så mycket tid på att vara olycklig över allt det där jag inte hade. En sak som är trevligt med att blogga är att jag har utrymmet här att säga min mening. Att få uttrycka en åsikt och tänka igenom den medan jag skriver. Jag är inte den som tar mig det största utrymmet i en grupp, det händer ofta att jag hellre tar en lyssnande roll än den som bjuder på underhållningen. Jag har blivit lite modigare med åren men ändå är det rätt trevligt att få skriva precis som jag själv vill utifrån mitt eget perspektiv. Helt själviskt utan att oroa mig för att någon annan inte fått dela med sig med sin historia.Samtidigt är det ett ansvar att ha en blogg. Det tar tid att skriva, ta foton och sköta om bloggen. Hur viktigt är det i mitt liv just nu, är den stora frågan?

Jag har inte landat i ännu om jag ska fortsätta eller inte. Och isåfall vad mitt syfte med bloggen ska vara. Vad vill jag dela, belysa eller diskutera egentligen?

Tankarna snurrar.

Hur tänker du kring din blogg? Eller min för den delen? Man får tycka till!

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar