måndag 9 juli 2012

Packning, panik och torrschampo

Det är faktiskt inte alls så avkopplande med semester. Inte såhär första dagarna iallafall. Bara en massa städande, matlagande och idag även packande. Vi ska i väg några dagar, sen kort mellanlandning hemma, sen iväg någon vecka och sen mellanlandning o.s.v.

Vet du hur mycket ett enda barn behöver för ett par nätters övernattning? Låt mig räkna upp ett axplock: resesäng, extra madrass för den som finns i är för hård, sängkläder, handduk, badkläder, regnkläder, extra ombyten gånger en miljon, favoritleksaker och böcker(finns inget sånt på plats), resevagn, myggnät, regnskydd, gummistövlar, sandaler, sneakers, blöjor, välling, nappar, flaskor, dvd, solskyddsfaktor 100, miniapotek(här kan man ju verkligen överkonsumera baserat på hur rädd man är att olyckan ska inträffa) filmer.... AAAAAHHH!

Det var så det lät när jag fick total packångest. Jag blir tokig!!!! Det MÅSTE finnas ett enklare sätt än mitt att göra detta på. Min egen packning är nästan lika svår. Jag har för mycket kläder i för många färger. Och om man ska vara borta ett par dagar måste allt matcha inklusive naglarna. Jag vet att jag är lite "tokig" som sonen skulle uttrycka det. Men jag mår inte bra om jag inte känner mig matchad. När jag är deppig är ett av mina bästa rycka-upp-sig knep att ha målade naglar som kompletterar min outfit. Jag bryr mig inte om att ni kanske tappar respekten för mig på stående fot. Såhär är det bara.... Speciellt nu när mitt andra rycka-upp-sig knep(choklad) inte kan användas eftersom det går i konflikt med min bikini. Oj, nu låter det ju som att jag är hemskt deppig här på semestern. Det är jag inte. Än. Men ge mig ett par dagar med släkten så får vi se var det landar.

Träningslöftet förra veckan höll jag alldeles strålande. Nu gäller det denna vecka också. Jag får dra ned ambitionsnivån såhär när vi åker runt, men korta pass räknas också. Maken har ett 3 minuters som man kan ta till åtminstone 1gg/vecka. Kommer inte ihåg hur det var nu men lovar att uppdatera om det under veckan.

Det kan hända att det går någon dag mellan bloggandet nu och att det blir kortare inlägg, hoppas på överseende med det!

En av nödvändigheterna på packlistan, enligt sonen....

En av nödvändigheterna på packlistan enligt mamman: torrschampo.


Har du fått en fin start på semestern?

//Gemma

1 kommentar:

  1. Ska ni ut på äventyr :-) hoppas ni får det bra och att det lugnar ner sig snart. Kan verkligen rekommendera att spendera början av semestern avskilt på landet utan planer :-) Kram V

    SvaraRadera