söndag 1 juli 2012

Helgen: REA, rutiner och tårta

Hej, här kommer helgens lista. Har du haft en bra helg, kanske påbörjat semestern redan? Har allt gått enligt plan eller har du fått omplanera något hastigt och lustigt? Berätta gärna!


Den här är mina helg moments:


  • Mest tur: För ett par veckor sen köpte jag en jättefin vit klänning på MQ som jag sen lämnade tillbaka. Tyckte den var lite för dyr och kände att jag redan shoppat tillräckligt. Men igår hittade jag den på inte mindre än  70%-rea!!!!! HURRA!! Äntligen har JAG lyckats göra ett klipp! Annars brukar rean vara rätt dålig och nu har jag kommit på varför. Jag kände knappt igen klänningen först. Den hängde slarvigt, var ostruken och hade jag inte provat den förut hade jag nog inte köpte den. Rea tilltalar inte mitt estetiska sinne, kläder ligger slängda i högar, allt är skrynkligt och ibland lite trasigt. Men det gäller att se igenom skrynklorna och känna igen diamanterna bland gruset. Den här gången lyckades jag. Triumf!

  • Jobbigaste: Alltså det här med middagssovandet. Det var ju kul att jag iförrgår skrev värsta inlägget om hur exakt det skulle göras för att jag skulle lyckas lägga sonen. Igår var det dags igen. Efter EN TIMME gav jag upp. Jag och Maken turades om att sjunga, vagna, hota och be sonen sova. Till slut googlade jag problemet. Aha. Okej, i den här åldern brukar man sluta sova middag. Hmmm. Eller sova middag betydligt kortare typ 45 minuter. Inte 2 timmar. Frågade sonen lite försynt om vi skulle strunta i middagssovandet. Ungen FLÖG upp ur sängen, kastade napparna all världens väg och skrek: BARA LEEEEEKA! Okej då.

Istället för att sova middag blev det frisörbesök och glass.

Ser väldans oskyldig ut...






  • Fusk: Varenda gång det erbjuds möjligheter till fusk så tar jag dem. Iallafall på helgen. Igår var det födelsedagsfirande. Jag intog med stor glädje: vin, tårta, chips och choklad. Hur gör du? Står du emot eller trillar du dit? Fuskade ju med shoppingen också, för jag skulle inte handla något ända fram till 31a juli. Men hallå klännigen på 70%??? Det måste man ju, eller?

  • Träning: Lovar och svär att det blir träning i eftermiddag. På gymet, med vikter och allt.

  • Pinsammaste: När svärmor ringer och vi alla sitter på balkongen. Plötsligt börjar sonen få fnatt och kastar grejer runt sig, lyssnar inte på mina milda förmaningar. Vad gör man? Måste ju säga till honom på skarpen men vill inte riktigt göra det så svärmor hör... Lösningen? Tog sonen under armen gick in i badrummet och gav TYDLIGA direktiv om önskvärt beteende. 

  • Modigaste:  Sonen på vaccination. Modigt tog han emot sprutan, fick ett supermanplåster och konstaterade att hos doktorn gör det ont. 

  • Bästa insikten: Att snart är det ju SOMMARLOV!! Bara 4 arbetsdagar kvar nu. Sen ska vi ha semester tills vi inte orkar mer!!!! HURRA!
//Gemma





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar