måndag 13 augusti 2012

Otillåtna mammakänslor

Jag har dåligt samvete. Vissa dagar vill jag inte vara mamma. Jag vill inte vara så uppbunden, till ständig tjänst och ha stressnivå upp över öronen. Jag vill gå på toa ifred, äta mina samtliga måltider ifred och jag saknar känslan av att min tid efter jobbet är min egen. Att kunna gå direkt till gymet, eller läsa ut en lång och bra bok över en helg. Att kunna planera enbart utifrån vad jag känner och vill. Det här är en sådan dag. Och jag lider verkligen av att känna såhär.

För det borde jag ju inte. Jag borde vara så oerhört tacksam över att jag fått ett friskt och vackert barn tillsammans med den fantastiska Maken. Men efter 5 veckors semester börjar jag bli lite.... ja vad ska man säga? Alltså inte otacksam, men iallafall lite eftertänksam? Lite glad att dagis är igång igen liksom. Jag blir bara så TRÖTT när jag inte får äta middag sittandes i lugn och ro i en sammanhängande kvart(det ska hämtas saker, det ska svaras på frågor, mjölk ska torkas upp och när sonen är färdigäten efter 3 minuter ska RÄTT film sättas igång....) När barnet sen ska läggas springer han upp ca 25 ggr med 30 sekunders intervaller. Jag blir gråtfärdig.

Är tanken sen att man ska skaffa en till? För att citera en av mina bloggfavoriter "Skjut mig"...(Meekatt)

Tro mig, skenet bedrar....

De där ögonen... Har du sett Mästerkatten? Ungefär så....

Är jag ensam om såna här känslor? Hur är det för dig(om du är småbarnsförälder)

//Gemma

7 kommentarer:

  1. Åh känner detsamma,och det blir bara värre tycker jag har en 10åring som jag blir galen på är arg jämt,läxor och städa rummet uppkäftig och jag blir galen,sen har jag 7årig dotter som är lättare,men dom bråkar jämt.suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suck! Jag som hoppades att det skulle bli bättre med åren... Tack för att du delade med dig, då vet jag iallafall att jag inte är ensam :)

      Radera
  2. Nej vännen du är inte ensam! Och det är inte otillåtna känslor. Slår var om att alla föräldrar känner så emellanåt. Du är en av de bästa mammorna jag vet! Tillåt dig själv att känna så, snart blir det bättre <3
    Stor stor stor kram till dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ovan inlägg är från grannen, glömde skriva det ;-)

      Radera
  3. Tack grannen :) Du är så snäll!

    SvaraRadera
  4. Nej då du är INTE ensam. Inte alls.... Just det där med att alltid behöva gå hem direkt efter jobbet och aldrig få vara i fred när man behöver det.... suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa dagar känns det så tröstlöst... Tack för att du bekräftade mig i att det är fler än jag som kan känna såhär!!

      Radera