måndag 20 augusti 2012

Måndag, middag och 2-årsutbrott

Måndag.... För er som inte vet det sen tidigare har jag väldigt svårt för måndagar(som alla andra?). Kan man säga.

Men den här måndagen har jag något extra att se fram emot för sonens gudmor kommer på middag. Ni vet hur det är, vissa människor ger så mycket av sigsjälv och liksom bara strålar positiv energi. Så är det med gudmodern. Ser alltid fram mot att träffa henne för jag vet att det kommer bli roligt, trevligt och mysigt. Samtidigt liksom. MEN. Jag måste städa. Jag måste komma hem i tid så att jag hinner ta fram mina fina ljuslyktor, plantera blommor strategiskt och få bort tvätten från badrummet. För jag står helt enkelt inte ut med att det är stökigt när vi besök. Jag jobbar hårt med att försöka dra ned på städkraven och hålla det här på rimlig nivå. Men det är svårt att låta en enda liten strumpa ligga på golvet. När någon kommer och kan råka se den. Varför väcker det så mycket känslor och oro hos mig egentligen? Men det gör det.

Nu i helgen har det inte varit så städat, vi har varit hemma och softat och lekt och sonen har fått väldigt mycket uppmärksamhet. På lördag hade vi en liten kräftmiddag(kräftskiva låter ju lite pretto när det bara var jag, Maken och sonen) och sonen var glad och modig och mumsade kräftklor. Ända tills han stack sig. och fick ett riktigt 2-årings utbrott. Han har haft 2 riktiga utbrott(skrik, gråt och hela köret) och båda var i helgen. Underbart. Jag valde att hålla honom i famnen och int elåta honom gå förrän vi var överens om att ta det lugnt med en saga eller film.

Ser fram mot kvällens prövningar om det här är en ny härlig fas att ta sig igenom.

//Gemma
Kräftor och vitt!
Visst ser det fridfullt ut? Det var det....i 5 miunter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar