fredag 10 augusti 2012

Renovera, jaga stuga och sur son

Vi är färdiga med de största grejerna i sonens rum. Alltså målat väggar, köpt ny säng och fåtölj för sagoläsning. Och lite pynt såklart. Det som återstår är nya gardiner, lite nya kuddfordral att få upp traktorstavlor på väggen och eventuellt en hylla för bilar och sånt.

En stolt son med sin stora säng. Kommer fler bilder när vi är mer klara....

Det tog nästan 3 dagar att flytta ut allt, bli helt klara med målning, åka till IKEA, montera ihop och flytta in och åka till återvinningen med skräp. Pust och stön? Jo.... Man kan säga att sonen var lite lätt frustrerad och sur och bångstyrig efter 3 dagars vuxengöra. Dessutom har jag och Maken sökt med ljus och lykta efter sommarstuga, varit på visningar m.m. Jag vet inte hur vi lyckats med allt detta men på något sätt gjorde vi det. Och kanske. Bara kanske har vi hittat rätt objekt. Men jag vågar inte säga mer nu, ber bara att alla håller tummarna....

För att gottgöra sonen hade vi bara mys igår, hela dagen var sonens dag. Vi tog tåget in till stan och gick på Alfons Åbergs utställning på Stadsmuséet. Det var en hit kan man säga. Sen blev det varmkorv ute och titta på stora båtar i hamnen. Sonen var nöjdast i stan.








Lärdomar från de dagarna är återigen: sluta tro att man kan pressa in hur mycket som helst på en ledig vecka, sluta tröstäta godis(för du kommer garanterat INTE i jeansen sen), bli bättre på att planera maten så det inte blir det gyllene M:et varannan dag(det kommer man inte heller i några jeans på...) och sluta avge träningslöften som du inte kan hålla och sen känner dig helt misslyckad över att du inte hållt. Jag blir såååå trött på migsjälv. Vad är det jag håller på med? Jag är ju som bergochdalbana med alla svängar och kurvor på vågen. Ena perioden struntar jag i allt och äter vad jag vill. Sen blir jeansen för obekväma och då går jag runt i klänningar och tunikor. Sen får jag dåligt samvete och svänger om, drar ned på kalorierna och börjar träna. Önskar att jag kunde hitta NÅGON form av balans här. Det är bara tröttsamt just nu... Har gått upp 3 kilo såklart och kan inte ha på mig vad jag vill i garderoben längre, så nu blir det skärpning igen. Mitt mission är att hitta en hållbar livsstil som jag trivs med och där jag också håller min trivselvikt eller egentligen trivselvikten minus 3 kilo till, men det är så svårt att nå dit.... Utan att svälta sig, vilket i och för sig Katrin Zytomierska rekommenderar. Min granne har fått låna hennes bok och jag var bara tvungen att kika lite. Bästa tipsen från boken: "Tro inte att man blir smal om man är mätt. Ingen blir smal av det." och "Efter frukosten, ät inget tills du nästan svimmar. Då tar du en korvbit." Lovely.... Nä, det är liksom inte värt DEN livsstilen. 

Jaha, det var ju bra att vi genomförde de här projekten nu men samtidigt har den här sista lediga veckan inte direkt känts som semester. Mer som arbetsläger.... 

Återkommer med hur det gick med det eventuella husköpet.

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar