lördag 11 augusti 2012

Lördagsdepp

Nu är det bara vanlig helg, inte semester. För semestern tog slut igår. Jag blir bara så ledsen över det... För det bästa är ju INFÖR semestern. Då när man planerar, köper solkräm och strandklänning. När man har hela 5 veckor att se fram emot. Om man har den lyxen alltså. Och det hade ju jag. Jag hade utflykter, Sicilienresa, stugvecka, grillande, mysande och ledighet att se fram mot. Vad har jag nu? Kallare tider, långa arbetsveckor, fullspäckat schema för augusti och september. Trött son, nya sjukdomar från dagis och fler projekt både på jobb och hemma. Låter ju alldeles... Alldeles... Alldeles fruktansvärt.

Jag måste växla upp igen, från soffpotatis till högtryckspruta. Hemma och på jobbet. Träning, socialt liv och min chef KRÄVER sitt. Den här skarven alltså, från semester till jobb. I f-ing hate it.

Jag VILL inte som sonen skulle utryckt det.


Tips på överlevnad någon?

//Gemma

4 kommentarer:

  1. Usch, jag känner så väl igen den där höstångesten efter sommaren. Men vi brukar försöka hitta på mysiga och roliga saker under hösten så man har små hållpunkter att se fram emot. Jag älskar julen också så hela hösten förbereder jag och peppar för den=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju så rätt, måste ta och rycka upp mig och se till de roliga saker som händer fram till julen. gäller att byta perspekiv här :)

      Radera
  2. Ja du... det är ångest!!! Jag vill alltid ha semester!!!
    Kramen

    SvaraRadera