tisdag 28 augusti 2012

Bäst och sämst en tisdag

Bäst och sämst denna tisdag:

Bäst:

  • Sonen som kommer springande över hela dagisgården med solskensleende och öppna armar när han ser mig. Åh den känslan! Den förtas inte ens av vitlökspussen som följde...(han alltså inte jag)
  • Att jag tog mig ut på en 5,5 km löptur här på kvällen. Högst otippat.
  • Maken som belönade mig med O'boy och rostemacka när jag kommit hem från löpandet.
  • Att det faktiskt var löpande och inte promenerande som åstadkoms idag.
Sämst:
  • Att vara beroende av andra människors uppgifter för att kunna nå en deadline. Speciellt när de andra människorna uppenbarligen inte tar deadlines lika "seriöst" som jag. Kom igen folk!!! 
  • Att hösten anlände igår. HELT utan förvarning. Hallå? Vi var liksom på stranden i söndags? Hösten är jättemysig, men den ska ju komma lite gradvis. Det är halva charmen...
  • Det är bara tisdag.... Hela 3 dagar till helg. Sonen tittade på mig idag och frågade allvarligt: "Kom du håg när jag köpte glass...Mamma?" Ja det var i fredags...en evighet sen.
  • Att ta fram handdukar från en hylla och höra KRASCH!! Just det, det var där jag hade gömt ett doftljus i ett glas. Smart Gemma. Smart.
Var inte det här typ igår? Vad hände?

Åh semester... Var tog du vägen?


Och hur förklarar man för sonen att nu får du inte bada ute igen på 1 år?
//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar