tisdag 7 augusti 2012

Sista semesterveckan

Åter från landet och nu har vi en sista semestervecka kvar. Vad väljer vi att göra, trevliga utflykter eller hetsrenovera sonens rum? Japp. Hetsrenovera sonens rum såklart. Att måla om ett rum kanske låter enkelt, det är det ju till viss del också. Men jag var inte riktigt medveten om hur lång tid det tar med förarbetet dvs att tejpa lister, täcka över saker, skrapa bort skarvar, spackla miljoner hål och samtidigt underhålla sonen. Allt det tog en dag för oss. Idag har vi målat första strykningen och förhoppningsvis blir vi klara sent ikväll. Imorgon blir det att åka till det heliga landet aka IKEA. Köpa ny säng till sonen och lite annat jox. Ska även måla om en pall och sen måste vi köpa en symaskin och sy nya gardiner. Maken har ett uppdämt begiv av att sy säger han. Det passar ju bra för jag har ett uppdämt behov av att köpa tyg och beställa saker att sy upp. Man kan säga att jag är projektledaren i vårt hushåll. Hm, kanske borde kräva löneökning för det ansvarsfulla uppdraget?

Och snälla fråga mig inte om träningen.. Det har gått utför. Säger bara det. Trivselkilona myser sig förmodligen fast.

Hoppas du har en bra vecka!

Ps. Ledsen att jag varit så dålig på att kommentera på andras bloggar! Bloggar från mobilen och har svårt med alla lösenord och sånt.

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar