onsdag 15 augusti 2012

Okej lite bitter kanske...

Nu när jag är tillbaka på jobbet igen, blir jag nästan förundrad över hur tiden inte räcker till. Plötsligt är dagarna långa igen, med jobb, stress, hämtningar & lämningar, alla trötta på kvällen. Suck... Vad skönt det var att få sova till 08-09 varje dag under semestern. Att få välja själva vad vi ville göra om dagarna var en sån enorm lyx. Jag längtar efter nästa sommar... Jag vet att det fortfarande ÄR sommar, men jag har liksom inte den känslan riktigt. Jag menar, jag är ju på jobbet? Det är inte sommar för mig.

Jag älskar när saker och ting börjar, själva förväntan inför något. Som början på en film, första tuggan av mjukglassen, när man precis gjort sig fin och ska iväg på fest eller planeringen inför sommaren. Det börjar med midsommar: vit klänning, jordgubbar, svensk sommarbuffé... Och sen första kvällen när man anlänt till sitt resmål, när alla är glada att se dig, det bjuds på kaffe och kaka eller en riktigt god middag med grillat och rosé.


Men höstfärgerna älskar jag, ser fram mot färgsprakande blommor hela hösten för att hålla humöret uppe.

Mer sånt här måste jag se till att unna mig.

Men nu är det stopp. Rosévinet är slut, det kommer inte köpas mer. Jordgubbbarna är uttjatade och stackars gubben på torget har svårt att få iväg dem. Semesterlugnet är borta. Här kommer hösthetsen... Hjälp!

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar