torsdag 23 augusti 2012

Dålig löpning och sommarstugor

Okej, så det här med träningen måste jag ju ta tag i igen. Under sommaren kan jag räkna ihop att jag tränat 6ggr. I 2 intervaller. Så det är rätt många veckor som jag bara softat och druckit rosé om kvällarna. Och nu betalar jag priset. Kan man säga...

Jag provade lite försiktigt att ta mig ut i spåret i förra veckan, varvade rask promenad med jogging. Det kändes rätt bra. Den här veckan har jag varit ute 2ggr och joggat/promenerat. Vadå promenera? Förut kunde jag ju springa för sjutton? Nu är jag nere på gå-tempo. Det här suger.

Jag vill kunna gå ut och springa en vända på 5-6 km utan att det känns som att lungorna ska sprängas, att jag vill lägga mig ned och dö eller att jag tuggar fradga när jag pinat mig igenom. Det här är liksom inte kul. Hur lång tid tar det att ta få upp konditionen egentligen? Ja det lär jag ju märka, så jag lovar att hålla er uppdaterade.

Nu till dagens höjdpunkt: Vi har köpt sommarstuga!!!! HURRA!!

Äntligen har vi hittat ett litet hus som vi har råd med och som med hjälp av viss förbättring(läs vit målarfärg) kommer bli hur mysigt som helst. Tar ca en och en halv timme med bil från oss och vi får tillträde mitten av oktober. Bring on the målarjobb! Sen hur vi ska lösa det med en målarglad 2-åring kring fötterna är ett annat bekymmer. Det tar vi då.

Huset är ca 50 kvadrat, har 2 små sovrum och en liten gäststuga. Det behöver lite färg invändigt, lite nygamla möbler, lite småfix i köket och en del träd ska sågas bort. Sen kan man ju hålla på med det i flera år fram med att förbättra trädäck, badrum m.m. Men det är väl så det ska vara.

Ser fram mot somrar utan lägenhetsångest framöver!

Har du något sommarstugetips vad gäller inredning m.m. så skriv gärna!


//Gemma

2 kommentarer:

  1. Grattis till stugan! Så himla kul :) Mina tips är att satsa på en vit bas, massa trasmattor och köp möbler som ni skulle kunna tänka er att använda i ett framtida hus (om ni kommer flytta till hus ngn gång såklart). Det är bara att fråga jag har ju precis gjort resan med torp/fritidshus ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh perfekt!!! LÅter superbra och ska definitivt be om fler tips när vi kommit igång :)

      Radera