lördag 4 augusti 2012

Jakten på sommarstugan

Vi letar som jag kanske nämnt sommarstuga. Vill ha ett eget litet hus att rå om och som vi kan åka till och liksom pausa. Men det är bland det svåraste jag tagit mig för. Inte ett enda dugg som att kolla lägenhet. Det känns som rena leken efter det här mecket. Och då är vi inte ens halvvägs i processen än. Det jag nu har förstått är att allt som ser fint och fixat ut...Jag menar vitt och ljust och mormors knypplade överkast på sängen. Det döljer svåra fel som exempelvis: det finns inget vatten. Eller el. Och det vill man kanske ha? Eller begär jag för mycket? Och om stället har el och vatten, ja då är det i världens fulaste skokartong till hus och ordet själlöst får en ny mening. Suck... Vi har valt ut3-4 objekt utifrån de 40-tal stugor vi kollat in på hemnet. Vi har ringt mäklare och kollat besiktningsprotokoll. Och gissa vad? Det är ofta mycket fukt och sånt under hush*lv*tet. Så man måste lägga till 50-100 000 på priset för att ordna till det. Sen om det enbart är avlopp för disk och dusch, då måste man lägga till nästan lika mycket för att kunna få gå på toa inne också. Om man inte vill gå i skogen....

Jag blir GALEN. Hur svårt ska det vara att bara kunna köpa sig ett litet fritidshus att softa i? Och inreda i vitt och grått och blommigt?

Om någon har tips så skriv!!!

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar