torsdag 6 september 2012

Ensamstående, risk för haveri och insamling av tips

Sååå. Då tar vi och andas. Samlar ihop tankar, känslor, input och output och vardagsgnissel. Sorterar i den inre garderoben och tar på mig något skönt och mysigt. Dags för reflektion och planering.

Nästa vecka är jag och sonen solo medan Maken roar sig på världskonferens i det fantastiska landet av ALLT och INGET: USA. Det innebär att jag måste hård-prioritera min tid. Jag måste planera och få livet att fungera ändå. Inga konstigheter, massa människor är ensamstående föräldrar och klarar det galant. Men ärligt, det är liiite jobbigt att göra allt själv. Så han är skyldig mig lite egentid när han kommer hem igen. Kan man säga.

Men den riktiga utmaningen blir lördag när mina grannar gifter sig och jag ska ha både sonen och grann-sonen hela em och kvällen samt övernattning. Med skräckblandad förtjusning ser jag fram mot denna dag. Det lär ju bli intressant och kan gå precis hursomhelst. Fantastiskt bra eller katastrofalt dåligt, eller nånting kaosartat där i mitten nånstans. Med 2 stycken 2,5-åringar kan mycket hända...

Vadå? Jag som är så snäll och lugn? Är väl inga problem, mamman?


Planen för lördagen låter:


  • Fri lek tills det havererar.
  • Bad och plask
  • Film
  • Middag: köttbullar och någon rolig pastasort
  • Rita/måla
  • Sagostund och mys, kanske en glass eller chokladboll eller nåt
  • Nattning av grannpojken först och den egna pojken sen. Separata rum
Och ja godmorgon världen lär det väl bli runt 06-snåret och då är det bara att börja om igen. Som tur är kommer en jet-laggad Make hem på förmiddagen. Då kan han ta över och jag drar iväg till ett fik och pustar ut. 

Vad tror du? Kommer det hålla? 

Tips och idéer inför min ensamma vecka?

//Gemma

2 kommentarer:

  1. Jag har världens bästa granne!

    SvaraRadera
  2. Så då tror du att planen kommer lyckas? ;) KRAM finaste!
    /Gemma

    SvaraRadera