onsdag 19 september 2012

Onsdag från morgon till kväll

En alldeles vanlig onsdag i casa di Gemma:

  • Sonen som vaknar lite för tidigt avkräver den sminkande modern en flaska välling.
  • Det går som en dans att lura av sonen pyjamas, nattblöja och krångla på en ny, och kläder för dagen.
  • Det kinkigaste momentet med själva jacka och mössa och ner i vagnen avhjälptes denna morgon av mjukiskaninen Alfred som för ovanlighetens skull fick hänga på till dagis.
  • En käck av-vinkning senare kunde jag gå hemåt igen för att starta dagen med en förmiddags planering av arbetet hemifrån. 
  • Lunch intogs i gott sällskap i arbetsrummet in progress på kontoret. Nya möbler på plats men kartonger trängs med ett fult element och vi inväntar med spänning nya stolar och en ny dörr. 
  • Hela eftermiddagen i lång sittning med chefer för mera planerande.
  • Maken hämtade sonen och fixade middagen, skönt. Jag flängde hem och kastade i mig maten för att kunna umgås med sonen.
  • Bara det att diskmaskinen svämmade i princip över och bordet var lite...ja. Så lite hushållsarbete innan lekdags alltså.
  • Lek med Thomas tåg och nya tågbanan.
  • Maken åker till Coop och storhandlar.
  • Sonen kräver Laban-film. 
  • Sonen mutas med löfte om en kaka om jag får duscha honom. Det funkade! Till och med huvudet(för en vecka sen skrek han som en stucken gris om man närmade duschen norr om magen)
  • Sonen förses med 2 ballerina cheesecake-kex och Laban-film.
  • Jag kan blogga och kolla hur det går på Tradera. Jodå, 2 bud än sålänge. 
  • Nästa steg: på med nattblöja, pyjamas, välling, saga, ner i sängen och godnatt. Sen blir det ett glas onsdags-vin till mig och Maken och ett avsnitt av The newsroom.
//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar