fredag 7 september 2012

Lycka(?)

Okej, nu har jag varit lite filosofisk och lite nere. Nu räcker det. Tittade in i min inre garderob idag igen(alltså jag satt och tänkte). Det var stökigt, det var oordning och det doftade lite...dammigt? Kunde riktigt se framför mig hur ett par mockasandaletter fräste åt mig:" Ryck upp dig för fan!" skämdes lite för att all negativitet fått ta överhand. Så in med alla filosofiska tankar i den mentala tvättmaskinen.

En vän bloggade om sånt som gjort henne lycklig igår. Det inspirerade mig till att vara uppmärksam på vad som gör mig lycklig idag. Följande:

1, Sonen var helt fantastisk igår och imorse. Inget gnäll, inga protester, inget strul. Inte ens när blöjan läckt igenom och det blev spontant duschande på morgonen. Blev alldeles paff över detta samarbetande! Och lycklig då.

2, Att kunna lägga upp min arbetsdag som jag vill. Att som idag kunna sitta i en fåtölj hemma och läsa, planera och lägga upp min tid.

3, Nagellack. Kan inte nog poängtera hur mycket jag gillar dagens nylackade naglar.

4, Tanken på vårt lilla hus! Snart, snart får vi börja göra fint och flytta dit våra saker. OCH köpa nya fina saker och nygamla saker för att skapa en mysig stämning.

5, Jag har fattat ett klokt och moget beslut idag. Jag ska inte försöka mota bort de där sista kilona med en ny bantningskur. Det känns som en lättnad. Ingen bantning! Bara ren och skär balans.

6, Det är FREDAG!!! Sweet. Bara att korka upp vinet och känna helgstämningen!

Vad har gjort dig glad eller lycklig just idag?

//Gemma som önskar dig en trevlig och avkopplande helg

Ps
Har 2 bloggtips till dig om du vill, Googla:

Enaoandra( om träning, familjen och allt runtomkring)

In i veggen( om att bli vegetarian för en månad, reflektioner och recept)
Frukost i lugn och ro...
Nyvaken, nyklädd och ändå i god form. det är man ju knappt själv på morgonen.
Fredagsfärgen
Min fina Lindex-top. Lindex har verkligen kommit tillbaka med stil. Ser fram mot Missoni-kollektionen. Om man nu lyckas få tag på något....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar