tisdag 4 september 2012

Förhöjt blodtryck, tvångstankar och små belöningar

Hets-tisdagen säger hej. Jag har hittills under dagen:

  • Tvingat migsjälv att ta friskvård och springa. Det var väldigt väldigt jobbigt. Men jag gjorde det. Se bildbevis.
  • Glömde att det finns en anledning till att man ska äta något direkt efter träning. Man blir annars VRÅL-hungrig, svimfärdig och allmänt förvirrad. Exempelvis som när jag tänkte dra till med en Gemma quick-fix. "Ingen ser och ingen behöver få veta" tänkte jag. Och försökte förtvivlat trycka fram en Snickers ur en sån där automat på tågstationen. Jag MISSLYCKADES. Hur kan man misslyckas med nåt sånt? Jag tror inte den var trasig... Där fick jag för det. Ingen Snickers till lunch. Bara att vackert gå och handla sallad som en normal person istället. Hahaha. Jättekul. Verkligen.
  • Haft hetsiga möten på kontoret och varit alledels förvirrad.
  • Ondgjort mig över flyttkaoset på kontoret. Det går ju inte ens att hitta en tip-ex här. Så jag "lånade" en från ett annat kontor....
  • Haft sinnesnärvaro nog att införskaffa lite mörk choklad att pigga upp mig med, när jag nu ändå var tvungen att köpa salladen.
  • Naturligtvis för första gången på en vecka lämnat paraplyet hemma. Tänkte att nä jag ska inte vara så pessimistisk, det är vackert väder och enligt prognosen inget regn. Självklart börjar det regna.

Vad är det här för en tisdag med måndagskänsla egentligen?

Hoppas du haft en bättre dag...

//Gemma

Med fulstrumpor och allt....
Det var tufft, men jag gjorde det. Ingen promenad här inte.
Ska man behöva leva såhär? Lovar att ta en "efter" bild sen.
För det är jag VÄRD.

2 kommentarer:

  1. Vart ska ni flytta? Till bättre och större rum hoppas jag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara få nya möbler, det är de gamla möblerna som får flytta ut!
      //Gemma

      Radera