lördag 8 september 2012

Höst, städning och svåra problem

Vill inleda med att låta lite positiv. Till skillnad från mitt vanliga vardagsgnäll. Kommer dit sen ändå.

Det är höst. Förutom sommaren så är hösten en stor favorit för mig. Höst betyder vackra färger, nystart, födelsedagar( både jag och Maken) och det blir lagom mörkt ute. Man kan tända ljus och sitta och mysa under fn filt helt berättigat. Det kan regna och storma och man kan strunta i att gå ut på en hel dag. Har förstärkt med lite höstfärger hemma för att verkligen hå in känslan.

Nu till gnället. Varför får jag städfnatt så fort någon ska komma över på en fika? Varför måste jag styla bostaden, baka en kaka och sminka mig? Som att någon bryr sig.... Förmodligen skulle samtliga gäster vara lika glada att hälsa på även om det låg lite damm i hörnen, klädhögar på sängarna och ett fat med ballerinakex stod på bordet. Problemet är att jag blir rätt ångestfull bara jag tänker tanken. Får nästan hjärtklappning. Inte städa...? Inte baka...? Inte.... Inte .... SMINKA mig? Nä det går inte. Kan bara inte förmå mig. Måste nog jobba med delmål här.

Ska klura på det, har du något råd så säg till. För det är ju lite jobbigt också. Med allt städ och fix. Vill bli lite mer soft.

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar