lördag 9 juni 2012

Depp, diet och shopping

Usch. Den här dagen känns lite trist, har huvudvärk och känner mig deppig värre. Ingen lust med nåt. Men det spelar ingen roll när man har en pigg och glad 2,5-åring som behöver utlopp för allt spring i benen. Maken är iväg på svensexa och kommer hem inatt. Så här blir inga pauser förutom just nu när han äntligen somnat(tror jag, jag vågar inte glänta på dörren för att kolla). Så bara att ta en alvedon, dricka massor med vatten och försöka vara en "kul" mamma. Som tur är har vi en playdate i eftermiddag, det är svårt att vara deppig när all fokus går till TVÅ yrväder. Ser fram mot tiden när de kan leka utan översyn, i nuläget funkar det som bäst 5-10 minuter. Sen är det nån som slår nån/tar bästa leksaken eller sämsta för den delen eller nån som ramlar. Suck!

Humöret har nog lite att göra med att jag bytt ut lunchen mot en Nutrilett-shake. Gjorde det igår också... Men jag MÅSTE komma i klänningen på lördag och då blir det lite uppoffringar. Men ikväll ska jag unna mig en sushi och ett glas Rosé. Och till dessert 4 bitar:



Igår hade jag ett återfall i shopping. Jag är ju helt SÄMST. Gick in på Lindex och hittade 4 perfekta sommar-linnen. Sen gick jag in på H&M och hittade en perfekt topp till nästa AW med Maken och ett par nya tights. Dags att klippa korten?



Okej, men ärligt fr.o.m. idag är det ingen mer shopping alls som gäller t.o.m. 31/7. Det är mitt mål(undantag är strumpbyxor och hygienartiklar).

Tänkte på det med vikten efter graviditeten. Jag gick upp 20 kilo ungefär och det var inte bara bebis om man säger så. Det tog mig ca 1 år att gå ned igen. Jag var inte en av de lyckliga som kunde amma bort överflödet, för överflödet satt som berget. I början av graviditeten längtade jag ihjäl mig efter en stor synlig kula på magen. Kunde ingen sagt att den kommer efter 6-7e månaden? Jag ville "hjälpa magen på traven" så jag åt ca 1 ballerina-paket om dagen. Give or take. Och tog ALLTID jordgubbsmilkshake till hamburgaren på McD. Kan säga att det blev några stopp där under gravid-tiden. Blir jag nånsin gravid igen ska jag hålla kosten bättre än nånsin, för jag vägrar gå igenom den ångesten jag kände då när sonen kommit och jag månad efter månad drog på de där extra kilona. Jag har aldrig känt mig så degig och oattraktiv i hela mitt liv. Jag mår som allra bästa på min trivselvikt mellan 64-65 kg. Just nu är jag inte heller där men närmar mig, har envisa 1-3 kg som bara vägrar ge med sig. Har testat allt: Detox, LCHF, Viktväktarna, tallriksmodellen, GI, Nutrilett och bara sunt förnuft(ät inte choklad, chips, grädde, kakor m.m. och drick inte alkohol). Men problemet är att jag lessnar på allt efter ca 2 veckor. Jag VET att jag mår bättre av en kombination mellan tallriksmodellen och GI samt måttlig konditionsträning, men ändå så händer något efter 2 veckor och då är det kört. Vad funkar bäst för dig? Har du något super-knep? Ska fundera på det här till imorgon och se om kommer på analysen av problemet.

Ha en underbar lördag!!

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar