lördag 23 juni 2012

Midsommar 2012

Tillbaka igen efter midsommarfirandet. Sjukt nöjd med att jag inte stressade ihjäl mig på torsdagen med hembakat, svårslagna presenter och nya outfits. Jag inhandlade lyxig tvål till värdparet, strök den vita klänning jag haft de senaste 3 årens midsomrar(eller Maken strök egentligen) och packade lite halvhjärtat. Gissa vad? Vi överlevde och hade det väldigt trevligt. Note to self: man behöver inte anstränga sig till bristningsgränsen varje gång. Man kan unna sig att bara ha trevligt.

Vi kom fram till Fridens, Värmdö vid 10-snåret. Gick tillsammans med en av de andra barnfamiljerna ned till sjön för att hjälpa till med midsommarstången(läs titta på när andra gjorde jobbet, jag vet inte ens hur man skulle göra för att hjälpa till skulle säkert bryta av någon viktig gren eller nåt). Ungarna somnade mycket lägligt precis till midsommarlunchen. Det är helt suveränt att få äta lunch ute med andra vuxna och inte behöva stressa, springa runt, torka av och underhålla barn samtidigt. Solen stekte och vi hade det väldigt trevligt. På eftermiddagen var det sedvanligt firande och dansande och sedan bjöds vi på lax till middagen. T.o.m. tipsrunda hade vännerna konstruerat. Pluspoäng för det! Men jag vann inte.. Hela dagen var mysig och trevlig och sonen var helt fascinerad av vatten, låtsas-fiske, nya kompisar och att få äta festliga saker som chips och jordnötsringar och pistagenötter.

Enda lilla misstaget var att glömma "barnvakten". Sonen sov i en stuga ett par meter från huset där middagen hölls. Vad gör man? Vi chansade och gick tillbaka till stor-stugan. Det visade sig inte vara rätt val.... När Maken skulle ned och titta till sonen behövde han inte gå hela vägen ned eftersom sonen återfanns mitt i blåbärsriset på väg till oss. Pyjamas och till och med sandaler på, lite ledsen men väldigt rådig. "Jag är JAKEN!"(vaken) var enda kommentaren. Det löste sig fint till slut och sonen somnade om och vaknade inte förrän 07.30 morgonen efter. 

Lite bilder på dagen:




Fiskarna

Top och byxa H&M, skor Ecco


Sonen på väg ut på bus med nyfunnen kompis.



Spanar på trollsländor och fiskar

2:a vinst på chokladhjulet

Kast med liten son. Bästa leken tycker sonen. Jobbigaste leken tycker pappan och mamman.


Har man sett, det blev en nästan likdan skapelse även i år!



Ha en härlig fortsättning!!

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar