måndag 25 juni 2012

Veckans sämsta dag, olust till allt och varför

Måndag, ösregn, diet och trist. Någon som missat att jag absolut avskyr måndagar? Jag är omotiverad till ett flertal saker: att jobba. Att äta för lite mat för att se snygg ut i bikinin. Att tänka och planera för hösten. Vadå hösten? Skit på dig hösten, jag vill ha sommarlov! Det jag känner mig motiverad till: att göra listor inför semestern, att köpa solkräm inför Sicilienresan, att äta middag på balkongen utan tjock-tröjan och paraplyet, att göra mysiga utflykter med sonen och Maken, att dricka Rosé "like there´s no tomorrow" och att läsa deckare och äta chips och choklad. Suck....dubbel-suck. Men bara 2 små veckor till sen är jag där! Minus chipsen, chokladen och överflödet av vin då. Annars lär jag få på mig bikinin med hjälp av kofot. Och ärligt talat, hur snyggt skulle det kunna bli?

För att undvika det scenariot har jag återupptagit löpningen fr.o.m. igår. Ingen kanske märkte något men jag tog ett litet uppehåll här från träningen efter Vårruset och examinationen m.m. Men nu är det på igen. Flebbet får liksom inte ta sig för stora friheter runt midjan för då är jag rädd att det kommer få fäste på riktigt. Bekämpar det som ogräs helt enkelt. Inte lätt när jag har disciplin som en 3-åring vad gäller att motstå livets goda.... Men samtidigt så märker jag vilken skillnad det är i mitt humör när jag äter vettigt och tränar. Lite ambivalens fortfarande men sakta och säkert rör jag mig mot vuxenvärlden och hörsammar förnuftets röst. Det kanske blir en hälsosam människa av mig med endera dagen?

För att pigga upp mig denna trista trötta måndag har köpt blommor. Och möblerat om. Lite spontant sådär, men det blev bra tror jag. Snart är den över och jag kan se fram mot tisdag, onsdag, torsd...HELG!!!! Det finns inget fredagsmys säger vissa: www.meekatt.com. Jag säger det finns massa fredagsmys bara ungarna somnar någon gång! Fram med vin, snacksen och bring it on.

Bilder på blomster som förgyllde min dag:



Någon som undgått att jag gillar färg?





Hoppas din måndag varit okej!

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar