onsdag 13 juni 2012

Pirates of the caribbean, mamma-ångest och mutor

Fest på dagis idag och " barnen får gärna klä ut sig, även ni föräldrar". Ähm... Va?!? Jag vet inte vad som hände men detta har skapat en sån prestationsångest hos mig. Man skulle kunna tro att det handlar om examinationsdag istället för trevlig sommarfest.

Jag har grubblat, tänkt, nojat och haft nästintill ångest inför den här dagen. Vad ska jag klä ut sonen till? Ska jag också klä ut mig? Vad finns i den PERFEKTA picknickkorgen? Ja jag vet ju inte?? Jag låg faktiskt och funderade över hur jag skulle få dit ett skägg på sonen hela kvällen igår, rita med tuschpenna, vattenfärg, mascara? Vad kommer bli snyggast och vad kommer han gå med på?

Till slut togs gemensamt beslut(av Maken) att han fixar korgen och det blir pirattema. Inga hattar eller dolkar och vill sonen inte ha sminkat skägg så slipper han. Okej då. Nu är sonen incheckad på dagis efter morgonens utklädnad som enbart gick vägen tack vare mutor. I form av kex.



"Med bjommorna mamman!"

En Instagrammad pirat med skrubbis på hakan och hemmagjorda tatueringar. That´s my boy!
Jag återkommer ikväll med mer bilder på de små festande utklädda

Ha en härlig dag!

//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar