söndag 6 maj 2012

Fult hår, makroner och nespresso

Söndagmorgon och jag fick sova till nio!!!! När hände det sist? GUD VAD SKÖNT säger jag bara. En av väninnorna har sovit över och fick nyss bevittna mitt nyvakna jag. Troll-versionen. Hon blinkade inte ens, var iofs också helt nyvaken.. Och jag har fått min första kopp perfekt kaffe. Tack Nespresso! Vad skulle jag göra utan? Brygga eget?! Nope. Förutom att vi inte har en kaffebryggare blir det inte alls lika bra, hur man än gör. Kanske blir gott men inte liiika gott som Nespresson. jag är såld. Maken är såld. Mina kollegor på jobbet är sålda. I say no more.

Middagen gick galant! Egentligen: hur skulle den inte kunna göra det när man har världens underbaraste, roligaste och snyggaste gäster. Kanske inte spelar någon roll om de är snygga iofs. Men nu är de ju det. Jag hade på mig min fina rosa klänning och kände mig mig som ett fetto. Jaaa. Det gjorde jag. Jag borde haft håret utsläppt. Med vissa kläder måste man ha håret utsläppt och med vissa håret uppsatt. När jag köpte klänningen såg jag framför mig hur snyggt det skulle vara med mina svrt-vita pumps och lätt lockat hår. Men igår orkade jag inte med lockandet utan körde en enkel uppsättning som såg ut som en hatt pga för mycket spray. Det var något med frisyren och mina bleka armar såg ut som gjorde att jag kände mig tjock hela kvällen. Vilket minsann inte hindrade mig från att äta mest mat och godis av av alla. Classy.

Bestämde mig efter föregående blogginlägg att jag inte kunde komma undan städkravet, men däremot kom jag på att jag kan köpa mig ur bakandet för slippa stå i köket HELA dagen. Hur skulle jag annars hinna med att springa en vända, softa i soffan, kolla Greys senaste avsnitt och kanske ta en liten lur på eftermiddagen? Jag har ju typ aldrig chansen annars. Kände att nä, jag ska inte gå i den klassiska fällan att prioritera bort alla mina behov för att bjuda på en middag i klass med Bree Van De Kamp. Det är ingen som kräver det av mig. Jag kan ju kompromissa lite. Vi har ju faktiskt ett välkänt konditori väldigt nära. Sagt och gjort, jag sprang iväg( gick i sakta mak, helt ledbruten efter löprundan) och införskaffade hallomoussebakelser och blåbärs makroner till dessert. Det hade jag INTE kunnat vispa ihop själv, på en miljon år. Man kan säga att gästerna var rätt nöjda. Gästerna var även mycket engagerade i att ta bilder på mat m.m. till min blogg. Vill ni se? Here we go:
Libanesiskt. Typ.

Det bästa med den här bilden är att mina armar knappt syns,  tack Loppan!


Mycket goda!

Snacks till eftersnacket


Ska fixa iordning till frulle till mig och övernattaren, sen ska det softas! Innan de stökiga, förmodlogen smutsiga, campande pojkarna återvänder för att ta över hemmet. Som fått vara välstädat i nästan ett dygn. Ska njuta så länge det välstädade hemmet varar.

Godmorgon!
//Gemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar