tisdag 1 maj 2012

Nystart, bantning och förortspizza

Ja, då var det dags även för mig att testa på bloggandet. Oj vilken prestationsångest att skapa en blogg. Alldeles för många val och möjligheter. Blir helt snurrig. Så jag vet att det inte är den snyggaste bloggen såhär från början. Jag får fixa till det sen helt enkelt. Jag tänkte att jamen det kan ju inte vara så svårt, varenda människa har ju en blogg. Det är nog bara att börja skriva.
Men visst, ge mig en miljon sidor att välja mellan, alla upptänkliga val gällande bokstäver, form och foton. Det jag tröstar mig med är att det inte kommer bli någon anstormning av läsare såhär till en början. Så ge mig ett par månader så kommer det nog snyggas till lite här. Tror jag.
Eh..ja, hursomhelst:

Nu till presentation av huvudpersonerna här
Jag: Heter inte Gemma egentligen men visste vad sjutton jag skulle ha som signatur folk verkar ju inte skriva sina riktiga namn. Så då sade Maken att han tyckte jag skulle välja en stjärna. Lite rörd.. Det blev Gemma. Är 32 år, medellängd och varken tjock eller smal. Men bekämpar sista graviditetskilona fortfarande. Får man säga det 2 år efter förlossning? Har ett jobb jag gillar, en fin lägenhet i förorten och har varit gift i snart 2 år. Är inte den mest hurtfriska personen direkt men försöker släpa mig till gym regelbundet. Mina addictions: handväskor, choklad, vin(fast jag är inte alkis) i gott sällskap(alltså tjejkompisar inte a-lagarna på bänken, ja ni fattar), klänningar, nagellack och kuddar(?). Vi har 3000 kuddar hemma och varhe gång vi är på IKEA måste jag kämpa, alltså verkligen kämpa för att inte ta minst 1 ny.


Sonen: Vad kan man säga? 2 år och 4 månader, söt som tusan, bitvis stor charmör bitvis egensinnig trollunge.

Maken: Världens snällaste make som stöttar mig i det allra mesta, familjens hönsmamma. Till yrket militär men mest åt det tekniska hållet.

Husdjur: har genom åren övergett totalt 3 katter till dåvarande pojkvänner. Beslut att inte göra om det. Så därför startade jag den här relationen med ett barn istället. Svårare att byta bort. Sen om det går bra kanske jag kan prova på att skaffa en katt eller hund längre fram.

Nystarten i livet innebär att blogga för att öva upp mitt skrivande. Jag hyser drömmen om att skriva en bok någon gång men har inte riktigt självförtroendet att starta. Kanske om 1 år. Eller 10.. Den andra nystarten handlar om att bevara vikten och eventuellt gå ner nåt kilo över sommaren. Den här långhelgen har inte riktigt gått i linje med kan jag säga. Sammanfattar dagens intag....Eller nej jag ångrar mig. Jag vill nog bara dela med mig av delar av dagens intag ex. mackor och o´boy, pizza till lunch(ja, jag skäms nästan att skriva det...), våfflor med grädde och aprikossylt hos mormor och sedan te och kakor till kvällen. Och då talade jag inte om allt. Det rimmar illa med mitt nya liv. men det får starta imorgon helt enkelt. Ärligt. Det ska det.

Bantningen borde även gälla för mina kreditkort, för jklr vad jag är bra på att bränna pengar. Borde nästan börja jobba som personal shopper eller nåt. För ärligt talat, jag kan verkligen hitta fantastiska saker till migsjälv, till sonen , till maken och säkert även till dig! Så vill du någonsin ha hjälp att sätta sprätt på lönen. Please contact Gemma!

Nä nu måste jag kolla kvällens TV-serie: Once upon a time.

Note to self:  Ta reda på hur man infogar roliga bilder och länkar här. Har inte fattat det än. Men har ju sett andra bloggar som bra mkt roligare ut.. Måste fixas!

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar