tisdag 22 maj 2012

Reklam, chokladlängtan och kungligt dop

Men ärligt talat, varför måste man bli besvärad av konstig reklam när man surfar? Är så less på de här blinkande, levande och ibland även talande reklambudskapen när jag bara vill kolla in nyheter, mailen, bloggen eller fejjan. Jag knappar glatt in www.dn.se och vad får jag se? En stor helsideannons om något så spännande som...pensioner. Och med ytte-pytte liten rubrik längst upp: Detta är en annaons. vill du gå vidare till DN? JA TACK. Det var ju därför jag knappade in den adressen? Ååååh, jag blir så arg. Ibland lyckas jag inte heller förstå vad jag ska göra för att bli av med annons-helv*tet. Så jag klickar på något kryss. Och blir direkt överförd till någon annan sida. Eller så råkar man hamna på något om poker eller tvivelaktiga förbindelser. Är det bara mig det händer? Jag blir också arg på reklamen på min blogg, så nu bytte jag blogg-mall och hoppas bli mindre störd av det hela. Först var det bara rakhyvlar och singlar, nu har det utökats till skilsmässor och läkare. Men herregud, vad söker jag på egentligen? Ingen skilsmässa i sikte här, och vi behöver definitivt INTE reklam för det. Tack. det är liksom svårt nog ändå som småbarnsförälder, behöver inte uppvigla oss till dramatiska åtgärder när man har en dålig dag(läs PMS). Jag vill se den här typen av reklam, se och lär AdSense:
Vill ha alla...

Snyggaste Scarlett Johansson. Snacka timglas...

Blir glad bara av att se bilden.

Vill ha allt men undrar hur snyggt det är med grönt läppglans egentligen?

De skorna... Suck!



Nu är jag inne på min andra chokladfria vecka. Jag har fuskat lite lite 2 ggr. Men ändå gjort en stor beteendeförändring och känner mig faktiskt lite....vågar jag säga det... smalare. T.o.m. min chef och min grannes man sade att de tyckte jag såg smalare ut. Maken går inte att lite på ett enda dugg för han säger att jag ser smal ut oavsett om det är sant eller inte. Det går per automatik och har mer att göra med att han inte orkar lyssna på den oändliga klagolåt och misär som skulle följa om han någon gång vågat undslippa sig att jag kanske borde besöka gymmet någon gång(eftersom vi ändå betalar för det varje månad) eller något i den stilen. Han tar inga risker helt enkelt.  Hursomhelst så är det väldigt roligt att känna sig inne på rätt spår men jag saknar min choklad... Jag längtar efter Maltesers, Marabou schweizernöt, Lindts goda Lyxiga chokladkakor med fyllning av creme brulée eller chokladmousse. Tittar lite på hemsidan och minns smakerna... www.marabou.se

Jag längtar efter cookies eller kanelbullar till mitt kvällsté. Tänk att ägna eftermiddagen åt att baka stora daim-cookies.... Ååååh vad mysigt och gott det skulle vara. Sonen skulle bli så lycklig, jag skulle känna mig som supermom och det skulle vara så goooott. Men alltså. Det skulle också förstöra min väg till balans i livet. Så nej. Det kommer ge mig större tillfredsställelse att ta mig genom hela veckan utan smör, socker och choklad. Jag bantar inte men jag har tagit ett första steg mot balans när det gäller intag av transfetter. Sen kanske jag kommer banta också. Det beror på hur bikinin ser ut när jag provar den igen i helgen. Eller inte hur bikinin ser ut utan hur jag ser ut hopklämd i bikinin. Viss skillnad. När jag nu är inne på det här med balans kanske jag ska prova att ha en shoppingfri månad också. Jag tror att det skulle vara bra... Kanske kunde hålla mig under juni och juli? Måste kolla garderoben noga och analysera om behov finns av något komplement, isåfall får det inhandlas under sista dagarna i maj och sen ska jag hålla mig från fler inköp av kläder och skor under 2 månader. Lite läskigt nästan. Men jag behöver bryta den vanan också. Jag vill inte vara den personen som shoppar kläder varje månad, vill inte gå på marknadsföringen och reklamen på det här sättet längre. Det finns annat i livet. Har jag hört. Hmm, ska verklige fundera på det här och författa någon form av lista på vad jag ska undvika och vad som är okej att shoppa om behovet uppstår exempelvis linsvätska, deo eller ett nagellack. Måste också rådfråga Loppan som har erfarenhet av köpstopp. Tips och trix? Hur förbereder man sig.


Nog om mig. Idag är ju faktiskt Estelles dag. Estelles dopdag för att vara exakt. Kungligt och pompöst värre. Jag är inte särskilt engagerad i kungahuset men ska villigt erkänna att jag kollat på bilderna från dopet och tycker det är lite kul att förfasa mig över fula hattar och hemska bakelser. Tänk vad många som rest hit idag bara för att se en liten bebi få en skvätt vatten på huvudet. Hon verkade rätt samlad ändå. Typiskt. Hade varit lite roligare att få se en liten arg bebi med svettiga föräldrar som försöker se lugna ut. No such luck. Hela kungafamiljen såg lugn, samlad och lycklig ut.  Kul för dem. Men inte särskilt spännande. Så gäsp... Det roligaste på det här temat var "Öfverklassgeneratorn.se" Man får knappa in sitt namn och sen kommer förslag på överklassnamn. Jag fick förslagen: Donnis, Wivan och Bubbel. Hahaha. Kalla mig Donnis, tack.


Ha en härlig kväll!
//Gemma

http://intressant.se/intressant 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar