lördag 12 maj 2012

Veckans bästa och sämsta

Okej, jag hinner med ett kort inlägg innan sonen vaknar från middagsluren. Jag kör en lite annan variant denna gång såhär:

Veckans bästa och sämsta:


Bästa

  • Jag har tagit tag i att skriva mitt examensarbete inför att blir certifierad OBM-konsult nu i juni. YES! Har känt världens motstånd mot denna rapport men nu är jag igång. Nu kan jag bara rulla..utför(?)
  • Jag tog mig igenom hell-week utan att gå under. Nu är jag igenom! Och Maken också. No more kurser!
  • Sonen som först blev förtvivlad över att inte få klappa en kanin på förmiddagens tur till 4H-gård. Hm. Konstigt. Vilken litet lurvigt djur skulle inte bli glad över tillropet: KANINISAR!!!! KOM HIT DÅ!!!! följt av argsint språngmarsch efter de stackars vettskrämda djuren på bästa 2-åringsmanér. När en av de söta små kaninisarna sedan, mycket tappert ska tilläggas, gör ett närmande och stryker sig mot sonens ben tror ni han blir glad då? Nä. Då blir HAN rädd istället och illvrålar: NEEEJ. MAAAAMMA!!! Ok. vi går och grillar en korv istället. Han är underbar min son. 

  • Jag valde familjemys istället för bikiniprovning denna regniga lördag.
  • Inte ätit bregott på mackan på 1 vecka och inte mjölkchoklad heller.
  • Pratade med en väninna som haft det oerhört tufft under lång period och hörde att hon lät glad på rösten och beskrev framsteg. Tårögd.
  • Maken kom hem med blommor igår: Orkidéer. Hur vackert är inte det? Inte i kruka heller utan som snittblomma.
  • Har fått efterfrågan på bloggen! Hurra! Folk vill läsa MIG! Ni är bäst!

Sämsta
  • Inte sprungit 3ggr denna vecka vilket var målet. Men imorgon tar jag mig ut ösregn eller inte.
  • Har ätit chips nästa varje kväll istället för mjölkchokladen. Och ärligt, även mörk choklad innehåller kalorier. Har gått upp i vikt. Fan. Måste hitta balansen igen. Blir peppad av vän som gått ned 9 kilo genom vilja av järn. Go girl!
  • Att dricka vin och glömma bort regel varannan vatten. Betalar på den idag...
  • Sonens fredagsmiddag blev leverpastej-macka. Skäms. 
  • Mitt stingsliga humör som jag måste lära mig tygla för allas trevnad. Man kan faktiskt låta bli att säga vissa saker högt. Faktiskt.

  • Sonens ovilja att byta blöja. Kamp varje gång. Men lär dig kissa på pottan då!!!! Jag blir galen! Vilket sonen ofta härmar och säger till den som vill lyssna "mamma bli gaaalen". Eeh....vi kan väl hålla det inom familjen va?
Nu kom Maken hem med ny frisyr och lördagsmiddag. Blir mycket avancerat: Stekt kyckling, favoritsås och pommes. Sonen bör snarast väckas ur dvalan annars kommer han vara upp till midnatt. 

God eftermiddag!

//Gemma



2 kommentarer:

  1. Du ska se att du sköter dig bättre nästa vecka, glöm inte att se det positiva!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack Fnulan! Välbehövlig pepp! Den här veckan blir det andra takter!

    SvaraRadera